6 chyb, které dělají živnostníci při tvorbě webových stránek

Chyba 1: Nevíte, jak web zapadá do vaší strategie

Pokud si webové stránky pořizujete jen proto, že je mají ostatní, nemusíte dosáhnout očekávaného úspěchu.

 

Řešení:

 

Přemýšlejte o tom, co od webu očekáváte. Chcete získávat nové zákazníky? Má být web ukázkou vaší práce? Nebo bude hlavním prodejním kanálem? Jasná představa pomůže webu fungovat podle vašich potřeb.

Chyba 2: Tvorbu webu příliš komplikujete

PPC, HTML, CSS, SEO – pokud nevíte, co tyto pojmy znamenají, můžete se cítit zmateni. Mnohé firmy nabízejí doplňkové služby, které nemusíte potřebovat.

 

Řešení:

 

Začněte jednoduše. Zaregistrujte si doménu a použijte volně dostupné šablony (např. WordPress, Joomla). Můžete najít levné programátory, kteří vám pomohou s instalací, a pak si web spravovat sami.

Chyba 3: Tvoříte texty až po hotové grafice

Designerům se lépe pracuje, pokud mají nástin obsahu webu předem. Textové prvky často mohou být ztvárněny graficky.

 

Řešení:

 

Obsah a grafika by měly vznikat současně. Ušetříte tím náklady na dodatečné úpravy a redesign.

Chyba 4: Platíte za nepotřebné služby

Mnohé firmy nabízejí doplňkové služby jako tvorbu loga nebo správu sociálních sítí. Může se stát, že zaplatíte za služby, které pro vaše podnikání nejsou přínosné.

 

Řešení:

 

Zajímejte se o přínos každé služby a před jejím zavedením si spočítejte, zda je pro vás výhodná.

Chyba 5: Soustředíte se na množství návštěvníků, ne na konverze

Některé firmy a společnosti považují za hlavní ukazatel úspěšnosti webu počet návštěvníků, ale skutečný zisk přinášejí konverze (např. nákupy).

 

Řešení:

 

Sledujte, kolik návštěvníků opouští stránku do 10 sekund a zda se na ní neztrácí. Pokud se vám čísla zdají nízká, testujte a provádějte změny.

Chyba 6: Nepropagujete nové webové stránky

Investovali jste do vývoje nových webových stránek, ale pokud o nich nikdo neví, byly to vyhozené peníze.

 

Řešení:

 

Propagujte své webové stránky. Můžete je propagovat na sociálních sítích, poslat newsletter zákazníkům nebo přidat odkaz na stránky do emailového podpisu.

 

Doufáme, že se díky těmto radám nebudete bát vytváření nových webových stránek a proces bude pro vás snazší.