Likvidace společností – administrativní povinnosti

Likvidace společností

Jak zlikvidovat společnost?

Prvním krokem je samozřejmě samo rozhodnutí, což bývá obvykle složité, ale teprve začátek v porovnání s tím, co následuje. Poté, co se rozhodne ukončit podnikání, je nutné provést řadu administrativních kroků, včetně uzávěrky účetnictví a komunikace s různými úřady.

Informovat úřady

Je důležité nezapomenout informovat relevantní úřady. To zahrnuje:

  • živnostenský úřad,
  • správu sociálního zabezpečení,
  • zdravotní pojišťovnu,
  • správce daně,
  • Český statistický úřad,
  • rejstříkový soud a další relevantní orgány.

Jednotný registrační formulář

K tomu účelu lze využít Jednotný registrační formulář, který je platný pro všechny uvedené úřady a usnadňuje nejen oznámení o zrušení živnostenského oprávnění, ale i oznámení o jeho obnovení, případně o přerušení živnosti.

 

Po podání žádosti o zrušení živnostenského oprávnění bude toto oprávnění zrušeno a podnikatel bude osvobozen od placení sociálního a zdravotního pojištění.

 

Kromě všech těchto administrativních úkolů je důležité také archivovat relevantní dokumenty, protože kontrola ze strany finančního úřadu by mohla být nepříjemným překvapením.

Pomůžeme vám vyřídit veškeré formality

Vzhledem k tomu, že proces ukončení podnikání může být složitý, mnoho podnikatelů se rozhodne pro pomoc specializovaných společností, které jim mohou pomoci s celým procesem.

 

Výše uvedené rady se týkají ukončení podnikání samostatně výdělečně činné osoby. Pokud máte v úmyslu ukončit podnikání společnosti z jakéhokoli důvodu, můžeme vám také nabídnout naše služby a pomoci vám s tímto procesem.

 

Prosím, kontaktujte nás a my vám rádi poskytneme nezávaznou nabídku a podpoříme vás v této obtížné situaci.