Proč se nevyplatí zakládat firmu v bytě?

Virtuální sídlo Ostrava

Založení firmy v bytě – 7 důvodů, proč byste to neměli dělat!

Klíčové argumenty, proč nedoporučujeme zakládat firmu v bytě, jsou mimo jiné:

  • nedostatek bezpečnosti,
  • četné podvody a podvody,
  • ztráta soukromí,
  • problémy s účtováním nákladů,
  • nedostatek prestiže,
  • problém s oddělením práce a soukromého života,
  • daňové kontroly.

 

Podrobnosti rozebíráme níže.

Nedostatek bezpečnosti

Chcete založit firmu v bytě? Pamatujte, že každá osoba s přístupem k internetu bude moci najít informace o vašem trvalém bydlišti. To se týká i nespokojených obchodních partnerů. V nebezpečí jste nejen vy, ale také vaše rodina.

Četné podvody a podvody

Podvodníci používající tzv. sociální techniky se budou vydávat za energetické podniky nebo kurýrní společnosti, aby od vás vymámili peníze nebo v budoucnu spáchali krádež ve vašem bydlišti. Zveřejněním firemní adresy značně zvyšujete pravděpodobnost takových aktivit.

Ztráta soukromí

Jako majitel firmy potřebujete vizitku na Google Moje Firma. To je samozřejmé, ale pokud vedete firmu z domova, každý (bez výjimky) bude mít přístup k vaší korespondenční adrese a… pohled na váš dům (díky Google Street View).

Problémy s účtováním nákladů

Firma registrovaná doma = problémy s účtováním nákladů, včetně:

  • médií,
  • nájmu,
  • telekomunikačních služeb.

 

V tomto případě můžete účtovat pouze část nákladů na „účet“ firmy. Existuje pak vysoká pravděpodobnost chyby (zejména u podnikatelů bez účetní). Každá kontrola z finančního úřadu povede k uložení příslušných pokut – obvykle minimálně čtyřciferné částky.

Nedostatek prestiže

Chcete být vnímáni vážně? Pokud pořádáte obchodní schůzky doma, je to velmi obtížné (ba přímo nemožné). Cenní zákazníci a obchodní partneři budou pravděpodobně vaši firmu vnímat jako méně prestižní. Bude těžké budovat image své značky a pravidelně získávat důvěru potenciálních klientů.

Problém s oddělením práce a soukromého života

Slyšeli jste o pojmu „work-life balance“? Dodržování zásad rovnováhy mezi prací a soukromým životem při plnění pracovních povinností z domova je těžké. Pokud máte navíc děti nebo domácí zvířata, konkurence vás dříve či později předstihne. Kromě toho, že je v tomto případě work-life balance nemožný, bude vaše produktivita na neuspokojivé úrovni (výrazně pod tržními standardy).

Daňové kontroly

Daňová kontrola je stresující v každém případě – i když máte veškerou dokumentaci v pořádku a všechny daně odvádíte včas. Pamatujte však, že pokud vedete firmu doma, daňová kontrola ovlivní všechny členy vaší domácnosti a budou se muset připravit na návštěvu „nežádoucích“ osob.

 

Je to nutné? Rozhodně ne. Firmu lze provozovat mimo své bydliště, aniž by bylo nutné pronajímat kancelář. Pokud přistupujete k podnikání vědomě, měli byste zvážit tzv. virtuální kanceláře.

Co je to virtuální kancelář?

Virtuální kancelář je vynikající alternativou k firmě v bytě. Díky využití tohoto řešení můžete provozovat podnikání, aniž byste museli mít fyzickou provozovnu. Je to možnost pro podnikatele, kteří potřebují stálé pracoviště, ale chtějí si zachovat profesionální image své firmy a především soukromí.

Registrace firmy ve virtuální kanceláři – hlavní výhody

Registrace firmy ve virtuální kanceláři přináší mnoho výhod. Patří mezi ně:

  • nízké náklady – na pronájem, údržbu a provoz kanceláře (vzhledem k současným standardům mohou být náklady nižší i o několik desítek procent),
  • virtuální adresa sídla – lze ji použít jako oficiální adresu firmy (díky tomu podnikatel nemusí pronajímat drahé kancelářské prostory),
  • rychlá korespondence – virtuální kanceláře přijímají poštu a balíčky a v případě potřeby zpřístupňují zasedací místnosti (pošta může být také zaslána klientovi),
  • další služby – v případě potřeby můžete využít účetní služby, získat pomoc při založení společnosti nebo si dokonce koupit hotovou společnost.

 

Je také třeba zmínit, že virtuální kanceláře jsou 100% v souladu se zákonem. Podnikatelé, kteří registrují své podnikání prostřednictvím těchto řešení, nemají žádné problémy s úřadem sociálního zabezpečení (ZUS) a nenarážejí na překážky na finančním úřadě (např. při registraci firmy k DPH).

Virtuální kancelář – kdo z toho může těžit?

Virtuální kancelář bude užitečná zejména pro:

  • freelancery,
  • osoby, které často cestují,
  • firmy s distribuovanými týmy,
  • osoby, které nechtějí registrovat firmu ve svém bytě,
  • podnikatele, kteří chtějí otevřít firmu v jiném regionu země.